Studenti prvních ročníků hodnotili zkouškové období

Naši studenti prvních ročníků dostali za úkol anonymně hodnotit svou prvotní zkušenost se zkouškovým obdobím. Vybrali jsme několik z nich a v neupravené podobě se s Vámi o ně podělíme.

1. Myslím si, že zkouškové období je skvělé. Nejen, že maturanti se podle mého názoru lépe připraví na ústní zkoušku, ale i na další studium na vysoké škole. Rozhodně je výhodou, že si žák může sám rozhodnout, jestli chce přijít ke zkoušce či ne. Na ostatních školách je žák posuzován jen podle známek z písemných testů. Nemyslím si, že je to zrovna správný přístup, jelikož každá zkouška, ať už výuční list nebo maturita, se skádá z ústní zkoušky. Považuji proto zkouškové období za velkou výhodu. Trochu mě jen mrzí, že někteří žáci nerespektují společenské oblečení ani časové rozmezí, na které se napsali. Vznikají tak mnohdy, u některých učitelů, velké fronty zdržování tak ostatních. Rozhodně zkouškové období hodnotím kladně. Je to skvělá věc, která odlišuje SPoŠku od ostatních škol a stává se tak vyjimečnou. Když jsem se bavila s ostatními studenty nástavbového studia byli velmi překvapeni, že něco takového vůbec na střední škole existuje a byli velmi překvapení, že něco takového studenti střední školy zvládnou. Na to jim říkám jen jednu věc. Je to stejné jako učit se na maturitu.

2. Zkouškové období z mé strany dopadlo na výbornou, příprava na jednotlivé zkoušky v daných dnech mi dala spoustu času na přípravu. Umožnilo, a hlavně domutilo mě dohnat vše co jsem během roku podcenil. Zkoušky jsem měl jen z povinných předmětů a zkouška z češtiny je dle mého nejdůležitější (opravdu Vás donutí a spoustu se naučíte na maturitní předmět). Se všemi učiteli byla rozumná domluva a se snahou nebyl problém uzavřít známku. Samovolné rozvržení zkoušek dává dostatek času na vypracování všech témat. I "volno" neboli čas na učení byl fajn a po Vánocích jsem ho opravdu ocenil, myslím že délka byla ideální a po dvou týdnech zkouškového už jsem byl rád, že sem chodím a mám svůj denní rytmus. Nic bych neměnil a vše ponechal. Jsem tu prvním půlrokem a jsem maximálně spokojen se systémem školy a vstřícností.

3. Určitě bych na naší škole chtěla, aby jsme tady měli na dále zkouškové období, protože se aspoň naučíme komunikovat mezi učiteli a lépe se vyjadřovat. A za mě působí to zkouškové období jako dobrý nápad a mít ho tady je fajn. Je dobré, když je zkouškové období a oni Vám učitelé zadají, co na té zkoušce bude, co se musíme naučit, a na co se připravit.

4. Mám na to takový názor, že si myslím, že je to zbytečné. Ale zase na druhou stranu je to dobré, když budu chtít jít na vysokou školu, tak budu připraven a budu vědět co mě čeká. Má to zase ale i své výhody, např. můžu si vylepšit své známky, které jsem zmrtvil a v tom půl roku. Akorát mohlo být o trochu delší.